Kursus

Medietræning:

Bliv hørt

Tal så du bliver citeret - og lær, hvordan du får budskabet igennem.


Kurset er for alle talspersoner eller kommunikationsansvarlige i virksomheder og organisationer, som gerne vil lære at få budskaberne igennem.

Bliv skarp i interviews - og klæd talspersoner godt på

Taler du med journalister, men oplever, at dine budskaber drukner? Eller rådgiver du talspersoner i organisationen og vil gerne ruste dem bedre, før de møder pressen?


På denne kursusdag får du konkrete værktøjer til at forberede og gennemføre interviews – både de ufarlige, hvor det handler om at formidle klart, og de mere udfordrende, hvor vinklen er skarp, og præmissen ikke nødvendigvis er fair.


Kurset kombinerer teori med praktiske øvelser, så du enten selv står stærkere som talsperson – eller kan rådgive andre sikkert gennem mødet med medierne.

På kurset lærer du bl.a. at:

Få dine budskaber igennem

Forberede dig, så dine hovedpointer står skarpt

Skære dine budskaber til, så de bliver citeret

Undgå at tale udenom – men uden at miste kontrollen

Håndtere kritiske spørgsmål

Navigere i interviews, hvor du ikke accepterer præmissen

Bevare fokus og retning – også under pres

Svare klart, uden at blive låst fast i journalistens vinkel

Rådgive talspersoner

Forberede ledere og eksperter til interviews

Bruge cases og øvelser til at skabe tryghed og skarphed

Forstå journalistens arbejdsform og bruge den aktivt

Vil du med?

Holder du til i Nordsjælland, kan du booke enkeltpladser til kurset via Fagbasen lige her.


Du kan også booke et kursus til jer selv på 1-2 kursusdage med mindst tre deltagere.


Kurset kan blive afholdt i din virksomhed eller i kursuslokaler i København.

Interesseret?

Ring: 61 31 07 78

Skriv: andreas@medianow.dk

Medietræning:

Bliv hørt

4.995 kr. pr. deltager

Bliv skarp i interviews – og klæd jeres talspersoner godt på.

Få dine budskaber igennem

Lær at håndtere kritiske spørgsmål

Bliv god til at forberede ledere og eksperter

Din underviser, Andreas Hansen:

Få også en 99,5% hitrate

I 16 år har jeg som selvstændig PR-konsulent haft en hitrate på 99,5% i at få kundernes historier i de ønskede top tre-medier. Det er ikke let - men hvis du ved, hvad der skal til, kan du også få succes (næsten) hver gang.

I mine 20+ år i branchen har jeg siddet på alle sider af skrivebordet. Jeg har som journalist, redaktør, vært, presseansvarlig og PR-konsulent været den, der pitcher historierne, og den, der udvælger - og skriver dem.

Den erfaring - og de vigtigste do's and don't - vil jeg give videre til dig, så du og din virksomheds gode historier kan slippe gennem nåleøjet næste gang.