Kursus
Lær hvordan jeres presseindsats rammer plet - hver gang!
Kurset er for alle kommunikationsansvarlige i virksomheder og organisationer, som gerne vil lære - eller være endnu skarpere i - at få historier i medierne.
Kommer jeres pressemeddelelser sjældent videre end jeres egen hjemmeside? Eller ender I med slet ikke at skrive dem, fordi det virker tryggere at kommunikere til dem, der allerede følger jer?
God presseomtale kan gøre en stor forskel – for synligheden, troværdigheden og stoltheden internt. Men mange opgiver pressearbejdet, fordi det virker uoverskueligt eller ikke giver resultater.
På dette kursus lærer du, hvordan du skærer virksomhedens historier til, så de fanger mediernes opmærksomhed. Du lærer at tænke som en journalist, at kende nyhedskriterierne – og at bruge teknikker, som de færreste udenfor medieverdenen kender til.
Kurset varer en dag - med mulighed for tilkøb af dag 2, hvor vi arbejder hands-on med din næste pressemeddelelse.
Holder du til i Nordsjælland, kan du booke enkeltpladser til kurset via Fagbasen lige her.
Du kan også booke et kursus til jer selv på 1-2 kursusdage med mindst tre deltagere.
Kurset kan blive afholdt i din virksomhed eller i kursuslokaler i København.
Dag 1: Kom i medierne
4.995 kr. pr. deltager
Få hul igennem til pressen ved at gøre jeres historier, vinkling og pitch til de rette medier knivskarp.
Dag 2: Feedback og finpudsning
4.995 kr. pr. deltager
Tilkøb dag 2 og få feedback på din næste pressemeddelelse + adgang til 3 mdr. lukket forum.
Din underviser, Andreas Hansen:
I 16 år har jeg som selvstændig PR-konsulent haft en hitrate på 99,5% i at få kundernes historier i de ønskede top tre-medier. Det er ikke let - men hvis du ved, hvad der skal til, kan du også få succes (næsten) hver gang.
I mine 20+ år i branchen har jeg siddet på alle sider af skrivebordet. Jeg har som journalist, redaktør, vært, presseansvarlig og PR-konsulent været den, der pitcher historierne, og den, der udvælger - og skriver dem.
Den erfaring - og de vigtigste do's and don't - vil jeg give videre til dig, så du og din virksomheds gode historier kan slippe gennem nåleøjet næste gang.