Kursus

Få jeres historier i medierne

Lær hvordan jeres presseindsats rammer plet - hver gang!


Kurset er for alle kommunikationsansvarlige i virksomheder og organisationer, som gerne vil lære - eller være endnu skarpere i - at få historier i medierne.

Få hul igennem til pressen ved at tænke som en journalist

Kommer jeres pressemeddelelser sjældent videre end jeres egen hjemmeside? Eller ender I med slet ikke at skrive dem, fordi det virker tryggere at kommunikere til dem, der allerede følger jer?


God presseomtale kan gøre en stor forskel – for synligheden, troværdigheden og stoltheden internt. Men mange opgiver pressearbejdet, fordi det virker uoverskueligt eller ikke giver resultater.


På dette kursus lærer du, hvordan du skærer virksomhedens historier til, så de fanger mediernes opmærksomhed. Du lærer at tænke som en journalist, at kende nyhedskriterierne – og at bruge teknikker, som de færreste udenfor medieverdenen kender til.


Kurset varer en dag - med mulighed for tilkøb af dag 2, hvor vi arbejder hands-on med din næste pressemeddelelse.

På kurset lærer du bl.a. at:

Gøre jeres historier relevante

Bruge 4D-modellen til at finde vinkler, der virker

Vurdere historiers egnethed

Bruge nyhedskriterierne aktivt

Pitche med gennemslagskraft

Forstå hvordan journalister og redaktører tænker og arbejder

Skrive skarpe pressemeddelelser

Skrive et 20 sekunders pitch, der virker

Arbejde strategisk med presse

Tænke proaktivt og være klar til reaktiv pressehåndtering

Placere solo- og slipstrømshistorier rigtigt

Undgå de klassiske faldgrupper, der dræber en historie

Dag 2: Feedback og finpudsning

Grundig feedback og sparring på næste pressemeddelelse

Justere pitch, så du rammer

+ 3 mdr. adgang til Q&A-forum

med løbende svar og sparring

Vil du med?

Holder du til i Nordsjælland, kan du booke enkeltpladser til kurset via Fagbasen lige her.


Du kan også booke et kursus til jer selv på 1-2 kursusdage med mindst tre deltagere.


Kurset kan blive afholdt i din virksomhed eller i kursuslokaler i København.

Interesseret?

Ring: 61 31 07 78

Skriv: andreas@medianow.dk

Dag 1: Kom i medierne

4.995 kr. pr. deltager

Få hul igennem til pressen ved at gøre jeres historier, vinkling og pitch til de rette medier knivskarp.

Lær at gøre jeres historier relevante for medierne

Pitch med gennemslagskraft

Arbejd strategisk med medierne

Dag 2: Feedback og finpudsning

4.995 kr. pr. deltager

Tilkøb dag 2 og få feedback på din næste pressemeddelelse + adgang til 3 mdr. lukket forum.

Få grundig feedback på din næste pressemeddelelse

Juster pitch, så det rammer

Adgang til onlinesparring i tre måneder efterfølgende.

Din underviser, Andreas Hansen:

Få også en 99,5% hitrate

I 16 år har jeg som selvstændig PR-konsulent haft en hitrate på 99,5% i at få kundernes historier i de ønskede top tre-medier. Det er ikke let - men hvis du ved, hvad der skal til, kan du også få succes (næsten) hver gang.

I mine 20+ år i branchen har jeg siddet på alle sider af skrivebordet. Jeg har som journalist, redaktør, vært, presseansvarlig og PR-konsulent været den, der pitcher historierne, og den, der udvælger - og skriver dem.

Den erfaring - og de vigtigste do's and don't - vil jeg give videre til dig, så du og din virksomheds gode historier kan slippe gennem nåleøjet næste gang.